V jednom ze svých nedávných článků The Hackett Group vyzdvihuje nový koncept – neustálé zlepšování digitalizace. Objevte nový pohled na neustálé zlepšování, které spadá kamsi mezi inteligentní automatizaci a pokročilou analytiku. Jde o další krok k vytváření hodnoty v oblasti procurementu.
Jak bude procurement v budoucnu vytvářet hodnotu?
V příštích pěti letech bude na odděleních procurementu v plném proudu zaváděna digitální transformací. Oddělení by se tak měla ocitnou v pozici, kdy mohou organizaci poskytovat větší hodnotu.
Budou například moci:
- Eliminovat anebo automatizovat určité rutinní procesy, jako je splácení závazků a zpracování objednávek.
- Pomocí kognitivních schopností předpovídat aktivity, navrhovat příležitosti a doporučovat strategii.
- Používat data a pokročilou analytiku ke zlepšení dodržování předpisů a úspoře financí, což bude mít přímý dopad na zisky.
- Používat technologii k předvídání rušivých událostí v dodavatelském řetězci, což organizaci umožní lépe plánovat a omezovat narušení.
Díky těmto výhodám budou oddělení procurementu schopna významně zlepšit svou efektivitu a také zvýšit spokojenost zúčastněných stran. Kromě jednoduchého snižování provozních nákladů se oddělení procurementu stanou strategickými poradci mateřské společnosti.
Jak funguje neustálé zlepšování v digitálním kontextu?
V digitální éře se příležitosti pro neustálé zlepšování primárně zdají být založeny na kombinaci nástrojů inteligentní automatizace a pokročilých analýz.
Automatizované procesy jsou nepřetržitým zdrojem dat, jež jsou zase mízou analytiky. Čím vyšší je množství a kvalita těchto dat a čím jsou rozmanitější, tím relevantnější budou analytické výstupy. A to umožní oddělení procurementu lépe pochopit trh a vytvářet prediktivní modely. Tyto informace nakonec vedou k lepší realizaci celého procesu a zlepšení provozního výkonu. Tento cyklus založený na nových technologiích ztělesňuje koncept neustálého zlepšování digitalizace.
Jak jistě víte, neustálé zlepšování digitalizace půjde v následujících letech ruku v ruce s vývojem nových technologií, čímž posílí strategickou roli oddělení procurementu a vytvoří větší hodnotu pro celou organizaci.
TIP: Přečtěte si, jaké varianty e-procurementu nabízíme.