Jak obstojí nástroje procurementu ve zkoušce v podobě COVID-19

Čtvrtý výroční průzkum týkající se uživatelské zkušenosti s procurementem, který provedla společnost Media Dell’Arte pro společnost Décision Achats a její partner CNA (Conseil National des Achats) hodnotí kladně vývoj nástrojů e-procurementu. Tato řešení se stala nezbytnými pro oddělení procurementu. Jejich použití bylo přizpůsobeno krizi a zvýraznily se tak některé oblasti pro zlepšení v budoucnu.

Čtvrtý výroční průzkum týkající se uživatelské zkušenosti s procurementem, který provedla společnost Media Dell’Arte pro společnost Décision Achats a její partner CNA (Conseil National des Achats) hodnotí kladně vývoj nástrojů e-procurementu. Tato řešení se stala nezbytnými pro oddělení procurementu. Jejich použití bylo přizpůsobeno krizi a zvýraznily se tak některé oblasti pro zlepšení v budoucnu.

Přehled nástrojů e-procurementu

Ať už jde o e-procurement, správu úložišť nebo jiná řešení, nástroje e-procurementu jsou v současnosti považovány za zásadní pro každodenní činnost každého kupujícího. Téměř tři čtvrtiny respondentů je používají pravidelně, tj. každý den nebo alespoň několikrát týdně.

Z provozního hlediska jsou tyto nástroje užitečné hlavně pro dodržování interních postupů a zlepšování souladu s požadavky (sledovatelnost, dodržování norem atd.). V konečném důsledku mohou tyto nástroje pomoci se sdílením údajů mezi různými zúčastněnými stranami nebo s prognózami, které usnadní rozhodování. K tomu je potřeba, aby měla oddělení procurementu po ruce špičková řešení, která se donedávna příliš nepoužívala (umělá inteligence, chatboti, RPA čili robotická automatizace procesů atd.).

Je také zajímavé si povšimnout, jak tato zdravotní krize změnila očekávání uživatelů ohledně těchto nástrojů. Jsou však dvě klíčové charakteristiky, které jsou pro tyto uživatele mnohem důležitější: bezpečnost (dat atd.) a možné vzdálené použití v důsledku silného nárůstu práce na dálku.

Pandemie: Katalyzátor nástrojů e-procurementu

Není překvapením, že společnosti, které byly z hlediska digitalizace nejpokročilejší, tato zdravotnická krize nijak výrazně nepoškodila. Díky nástrojům e-procurementu jsou odolnější, pokud jde o schopnost reagovat, přizpůsobit se a být flexibilní vůči mnoha obtížím, kterým čelí.

Bez ohledu na úroveň jejich digitální zralosti se o nedostatcích v rámci svých procesů dozvěděla i oddělení procurementu a chtějí se jim věnovat.

V návaznosti na pandemii a krizi spojenou s COVID-19 jsou prioritní tři faktory:

  • Pomocí nástrojů nové generace je nutné zcela přehodnotit řízení rizik dodavatele.
  • Změna pohledu a chování oddělení procurementu v souvislosti se společenskou odpovědností podniků a jejich vybavení příslušnými nástroji.
  • Posílení vztahu mezi procurementem a dodavatelským řetězcem. 

V této krizi se oddělení procurementu stala centry pro vytváření zisků a hodnot. Aby se mohla vypořádat s výzvami, které krize přinesla, je nutné zejména pomocí nástrojů pro e-procurement urychlit vlastní plány digitální transformace.


Psali jsme o:

Další články, které vám pomohou