Jak probíhá reklamace v Manutanu: rychle a bez vytáček

Když se vloudí chybka a zboží dorazí ve špatném množství nebo poškozené, zařídíme, aby proces jeho vrácení nebo reklamace byl co nejrychlejší a jednoduchý. Abychom vám udělali v celém procesu jasno, sepsali jsme vše, co by vás mohlo zajímat. Čtěte, v jakých případech reklamaci neuznáme nebo kolik dnů v průměru trvá.

Jak probíhá reklamace v Manutanu: rychle a bez vytáček

Jaký je rozdíl mezi vrácením zboží a reklamací

Vrátit zboží, se kterým nejste spokojení, můžete v zákonné lhůtě 14 dnů od jeho převzetí – pokud jste soukromá osoba (zákazník, který jej nevyužije k podnikání). Pokud by bylo poškozené vinou přepravy nebo třeba vadné, můžete zboží v záruční lhůtě i reklamovat. 

TIP: V Manutanu poskytujeme na většinu zboží (až na spotřební a hygienické potřeby) 10letou záruku. Vybíráme si totiž dodavatele, za jejichž kvalitou výrobků stojíme.

Jako právnická nebo fyzická podnikající osoba, která zboží nakupuje tzv. „na firmu“ jej vrátit nemůžete. Když se tedy spletete a koupíte výrobek s funkcemi, které vám nevyhovují, zboží už nevrátíte. Reklamovat jej ale za určitých podmínek můžete.

Jak v Manutanu vrátíte zboží

Pokud se jako soukromá osoba rozhodnete zboží vrátit, odstupujete tím od nákupní smlouvy. Den poté, kdy obdržíte zboží, vám začíná ubíhat lhůta 14 dnů, během které je třeba zareagovat telefonicky, e-mailem nebo písemným odstoupením od kupní smlouvy na:

Stačí uvést, že chcete zboží vrátit, připíšete nebo nadiktujete číslo faktury a zmíníte, jakou formou potřebujete vrátit platbu. Tedy jestli na účet, ze kterého jste provedli počáteční transakci, nebo na jiný. 

Důvod k vrácení zboží psát nemusíte, ale rádi se jej dozvíme, abychom mohli dané zboží z naší nabídky případně vyřadit nebo zlepšit naše služby. Jakmile nám e-mail či dopis dorazí, je třeba zboží vrátit. A to do 14 dnů ode dne, kdy odstoupení obdržíme

Výrobky bezpečně zabalte včetně:

  • původního obalu,
  • příslušenství,
  • dokladů
  • a případných dárků, které jste od nás k nákupu dostali.

Protože nám zboží posíláte zpět jen na základě vlastního rozhodnutí, které neopíráte o vadu nebo poškození při dopravě, platíte za jeho dopravu. V Manutanu zajišťujeme zpětný svoz, díky kterému nemusíte komunikovat s žádnou další dopravní službou. Jakmile odstoupení od smlouvy obdržíme, kontaktujeme vás s termínem svozu. Za balík do 40 kg zaplatíte 150 Kč bez DPH a nad 40 kg pak 400 Kč bez DPH. U zásilek nad 300 kg se na ceně dopravy domluvíme individuálně.

Nezapomeňte ale, že zboží, které jste již použili nebo montovali, vrátit nemůžete. Pokud k nám dorazí zboží, které bude nekompletní, opotřebované, poškozené nebo znečištěné, máme nárok na náhradu škody, která vaším používáním vznikla. V takovém případě vám po domluvě vrátíme za zboží nižší částku, než jste za něj utratili. 

Do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vám pak pošleme všechny náklady včetně dopravy minus případné kompenzace za poškozené zboží.

V Manutanu od smlouvy neodstoupíte a už nevrátíte:

  • atypické zboží, které jste si objednali na míru a běžně jej nenajdete v hlavním nebo akčním katalogu,
  • dodávky zboží, jehož hodnota přesahuje 50 tisíc Kč,
  • dodávky zboží nebo služby, které jsou závislé na výchylkách finančního trhu a jako prodávající je během lhůty pro vrácení neovlivníme (např. u hliníku a dřeva k výrobě dílenského nábytku na míru),
  • zboží, které jsme na vaše přání upravili,
  • dodávku zboží, která podléhá rychlé zkáze nebo jste ji po dodání nenávratně smísili s jiným zbožím,
  • zboží, které jste převzali v hygienicky uzavřeném obalu a otevřeli jste jej,
  • a zvukové nebo obrazové nahrávky, u kterých jste porušili původní obal.

Jako prodávající si také vyhrazujeme právo odstoupit od kupní smlouvy, když nakoupíte zboží se zjevnou tiskovou chybou ceny nebo popisků výrobků v katalogu i na e-shopu. Například, když objednáte kancelářskou židli a místo 3 283 korun za ni zaplatíte 32 korun a 83 haléřů.

Jak v Manutanu projít jednoduše reklamací

Při reklamacích se řídíme zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele. Oproti zákonům, které nám dávají na vyřešení reklamace 30 dní, se ale snažíme celý proces zkrátit na 3–4 dny od chvíle, kdy u nás reklamaci uplatníte. 

„Pokud je reklamace oprávněná a zboží máme skladem, obratem zasíláme zboží nové a poškozené si vyzvedneme,“ vysvětluje Iva Berková Team Leader nabídkového oddělení Manutanu.

Proces reklamace krok po kroku

  1. Když zboží dostanete do ruky, zkontrolujte, jestli není poškozený obal přepravou
  2. Pokud vidíte, že je balení ve velmi špatném stavu, od dopravce jej nepřebírejte a rovnou ho odmítněte, nebo ho přeberte tzv. „s výhradou“. Sepište s řidičem protokol, nafoťte obal zásilky a poškození společně uveďte do doručovacího listu, který řidič eviduje u každé zásilky.
  3. Balík hned otevřete a zkontrolujte, jestli v něm máte správné produkty a nic nechybí. Také prověřte poškození, které mohlo vzniknout dopravou.
  4. Pokud je zboží v zásilce poškozené, hned nás o tom informujte. Ještě než tak učiníte, zboží nafoťte. Záběry poškozeného produktu nám pošlete e-mailem na reklamace@manutan.cz.
  5. Reklamaci uplatníte nejrychleji ve svém účtu na e-shopu Manutanu, přes reklamační dotazník, kde nám vyplníte vše, co k tomu potřebujeme. Nejprve se přihlaste do svého účtu. 
  6. Najděte Přehled objednávek, kde rozklikněte Detaily objednávky u nákupu, ve kterém chcete zboží reklamovat. 
  7. V objednávce dejte Vrátit zboží u konkrétních poškozených produktů. 
  8. Zvolte počet kusů k reklamaci a zboží potvrďte. 
  9. V nabídce vyberte důvod reklamace (třeba „neodpovídající zboží“, „zboží nefunguje“ nebo zvolte „jiný důvod“, pod který patří například neúplné zboží, vadné zboží či produkty poškozené přepravou).
  10. Vyberte způsob, kterým chcete reklamaci vyřešit. Tedy jestli si zboží ponecháte se slevou, což posoudíme na reklamačním oddělení, nebo jestli si ho vyzvedneme a dáme vám za něj nový kus.
  11. Na závěr potvrďte vyplněné informace a reklamaci odešlete.
  12. Obratem se vám k reklamaci ozveme.

TIP: Pokud si i tak nejste postupem reklamace jistí, dejte nám vědět a my vás provedeme celým procesem reklamace i vrácení zboží. Stačí, když se nám ozvete na číslo 800 24 24 24 nebo napíšete na e-mail reklamace@manutan.cz.

„Když nám dorazí reklamace z dotazníku, zaevidujeme ji do systému a začneme ověřovat informace podle fotek. Například se zajímáme, kde vzniklo poškození produktu a řešíme detaily u dopravce i dodavatele. Na začátku se s vámi spojíme telefonicky, abyste věděli, že se reklamace dala do pohybu, a jsme s vámi po celou dobu procesu v kontaktu. Když je reklamace oprávněná, domluvíme se na výměně zboží a poškozený kus si sami vyzvedneme,“ objasňuje Iva Berková z Manutanu.

Výsledek reklamace se liší kus od kusu. Když si objednáte zboží, na kterém se vinou dopravce odře lak, domluvíme se na výměně nebo na slevě. Podle zákona o ochraně spotřebitele přistupujeme ve výjimečných případech i k vrácení peněz.

Kdy reklamaci neuznáme

Při posuzování neuznáváme reklamaci atypického zboží. Tedy produkty, které vám po domluvě necháme vyrobit na zakázku nebo upravíme. Vždy si totiž dopředu ověřujeme všechny parametry výrobku, které vás necháme odsouhlasit, než jej objednáme. Proto se předem nebojte oslovit naše produktové specialisty, kteří k vám dorazí, vše přeměří a prokonzultují. Vyhnete se tak objednávkám, kde byste cokoliv přehlédli.

TIP: Pokud k nám dorazí neoprávněná reklamace zboží, které je prokazatelně poškozené nebo rozbité vaší vinou, jste dle zákona povinni uhradit dopravu zboží i náklady, které nám vzniknou třeba při zpracování posudku. Poraďte se proto dopředu s reklamačním oddělením, ve kterých případech nárok na reklamaci máte a kdy ne. Ideálně na čísle 800 24 24 24 nebo napište na e-mail reklamace@manutan.cz, ať neplatíte nic zbytečně.

Projděte si další informace o našich službách:

Přečtěte si také, jak v Manutanu probíhá proces objednávky krok po kroku. >>


Pokud si nevíte rady s reklamací, dejte nám vědět a my vám vše zodpovíme a provedeme vás celým procesem reklamace i vrácení zboží. Stačí, když se nám ozvete na číslo 800 24 24 24 nebo napíšete na e-mail reklamace@manutan.cz.


Další články, které vám pomohou