Objevte naši příručku Štíhlé zásobování

Nákupní oddělení jsou skutečnými správci externích zdrojů v rámci svých organizací. Proto hrají klíčovou roli v odolnosti jejich dodavatelského řetězce a konkurenceschopnosti své firmy.

Jak pomáhá nákupním oddělením vytvářet hodnotu?

Štíhlé zásobování aplikované na oddělení nákupu

Pro podporu své společnosti v nejistém prostředí na pozadí četných krizí mají oddělení nákupu k dispozici různé nástroje, mezi nimiž vyčnívá štíhlé zásobování. Tento přístup, který kombinuje provozní výkonnost a zákaznickou spokojenost, jim dláždí cestu k tvorbě hodnoty.

Eliminací plýtvání napříč svými činnostmi a zapojením svých týmů do procesu průběžného zlepšování se nákup může zapojit do pozitivního kruhu. To je přínosem pro nákupní experty, kteří stále tráví téměř tři čtvrtiny svého času čistě transakčními nebo provozními činnostmi.1

Díky tomuto přístupu se mohou postupně odpoutávat od časově náročných a opakujících se úkolů s nízkou přidanou hodnotou a zaměřit se na vytváření hodnot.

Kombinací štíhlého zásobování s aktivním přístupem, pro zlepšení reakce a další posílení hlasu zákazníka má nyní nákupní oddělení k dispozici všechny nástroje, které potřebuje pro plnění aktuálních obchodních výzev.

Štíhlé a aktivní řízení: dva komplementární nástroje

Mnoho organizací kombinuje nástroje štíhlého a aktivního přístupu pro optimální využití obou těchto konceptů. Tento přístup, obecně známý jako „štíhlé aktivní zásobování“ nebo „Leagile“ (spojení Lean a Agile) sleduje společné cíle: posilovat konkurenceschopnost a přispívat k odolnosti organizací. Zahrnuje eliminaci plýtvání (úkolů nepřidávajících hodnotu) s aplikací rozvíjejícího se metodologického rámce na základě zvýšené komunikace.

Idea štíhlého aktivního nákupu spočívá v zaujetí komplexního postoje, volbě nástrojů, metod a osvědčených postupů, které nejlépe odpovídají potřebám nákupních oddělení s cílem maximalizace výsledků v dodavatelském řetězci a v širším smyslu napříč firmou.

Štíhlé aktivní zásobování: „Štíhlá aktivní “ metoda pro optimalizaci výdajů na „long tail“ křivce

Štíhlé zásobování je ideální pro nákup Třídy C, taktéž známé jako výdaje na „long tail“ křivce, kde vzniká až 70 % skrytých nákladů2. Protože tyto nepřímé náklady někdy překračují jmenovitou hodnotu výrobku, je tento faktor reálným problémem pro každou firmu.

Problematickým faktorem těchto nákupů je optimalizace celkových nákladů vlastnictví (TCO). Pro dosažení tohoto cíle existuje metoda zaměřená na zpětné sledování plýtvání v řízení těchto nákupů na základě iteračního a přírůstkového přístupu.

S pomocí této metodologie štíhlého aktivního zásobování mohou oddělení nákupu určit způsoby pro optimalizaci svého řízení této kategorie nákupu a přijmout příslušné akční plány a nástroje.

V této bezplatné příručce naši odborníci vysvětlují:

  • Historie, zásady a nástroje štíhlého řízení
  • Jak vytvářet hodnotu v dodavatelském řetězci se Štíhlým zásobováním
  • Jak štíhlé řízení přispívá k CSR (společenská odpovědnost firmy)
  • Metodologie pro optimalizaci výdajů na „long-tail“ křivce, inspirovaná tzv. „štíhlým aktivním zásobováním“

Chcete-li se dozvědět více o štíhlém zásobování, stáhněte si naši příručku.


1 Deloitte, Agility: The antidote to complexity, 2021
2 Zdroj: Manutan Group


Další články, které vám pomohou