Procure-to-Pay: Dvourychlostní automatizace

Společnosti čeká v procesech digitalizace procurementu ještě dlouhá cesta, zejména pokud jde o samotný Procure-to-Pay proces. V průměru je v rámci společnosti digitalizováno pouze 30 % transakcí (od požadavku na nákup po fakturaci).

ptp

Společnosti čeká v procesech digitalizace procurementu ještě dlouhá cesta, zejména pokud jde o samotný Procure-to-Pay proces. V průměru je v rámci společnosti digitalizováno pouze 30 % transakcí (od požadavku na nákup po fakturaci). V jedné ze svých nejnovějších studií popisuje The Hackett Group rozsah, v jakém je proces Procure-to-Pay v současné době automatizován, přičemž porovnává většinu společností s těmi, které dosahují nejlepších výsledků.

Procure-to-Pay: Různé úrovně automatizace

I když společnost zavedla digitální řešení, jejich transakce nemusí být dostatečně digitalizovány. Nejvýkonnější společnosti jsou dokladem toho, jak lze optimálně automatizovat proces procurementu zejména na začátku transakčního řetězce, ale většina organizací ve skutečnosti sotva drží krok.

Zdá se, že onen „dlouhý chvost“, tj. nákupy třídy C, většinou zpomaluje automatizaci procesu Procure-to-Pay. Ve skutečnosti pouze 10 % společností používá u nepřímých nákupů elektronický katalog ve srovnání se 14 % nejvýkonnějších společností. Pro další automatizaci procesů procurementu je bezpodmínečně nutné používat digitální kanály, které jsou nejvhodnější pro daný typ výdajů. Například prodejní automaty jsou zvláště vhodné pro produkty výrobky z kategorie údržby, oprav a provozu.

Fakturace: Slabý článek v procesu Procure-to-Pay

Ve většině společností zůstává fakturace v současnosti nejméně automatizovaným procesem. Nejvýkonnější společnosti digitalizují téměř 85 % svých faktur. U většiny společností je to však pouze 30 %.

Nicméně digitalizace procesu fakturace nabízí významné potenciální úspory a mnoho dalších výhod, jako je vyšší produktivita a spokojenost s prací, bezpapírový provoz a méně chyb. Ve skutečnosti stojí papírová faktura nejvýkonnější společnosti v průměru 5,90 EUR, zatímco digitalizovaná faktura se pohybuje kolem 1,971 EUR (téměř třetina ceny!). I zde je klíčem k úspěchu schopnost přizpůsobit procesy vašim zainteresovaným stranám na základě jejich digitální zralosti a přitom (stále) upřednostňovat elektronický přístup.

A konečně, pro optimalizaci automatizace vašeho procesu Procure-to-Pay byste měli přijmout digitální kanály, které jsou nejvhodnější pro dané typy nákupů a zúčastněné strany. V kombinaci se systematizací dodavatelů poskytuje optimální digitalizace jasný přehled o výdajích a vyšší efektivitu v rámci procurement týmů.

TIP: Přečtěte si, jaká řešení e-procurementu nabízíme.


Psali jsme o:

Další články, které vám pomohou