[Rozhovor] Ředitel obchodu: v Manutanu se nebojíme jít za hranice katalogu

Manutan je generalista v tom nejširším slova smyslu. Naši obchodníci dělají všechno proto, abyste u jednoho dodavatele sehnali všechno, co k práci potřebujete. Zařizujete novou kuchyňku? Dodáme vám ubrousky, hrnky i ledničku. Čtěte rozhovor s ředitelem obchodu, Tomášem Martinkem, o tom, jaké zboží umíme dodat, jaké jsou podmínky atypických objednávek a jaké realizace už máme za sebou.

Ředitel obchodu Manutanu: v Manutanu se nebojíme jít za hranice katalogu

Představuje pro vás práce v Manutanu nějaké výzvy?

Ano, s kolegy razíme filozofii, že nic není nemožné. Zákazníkům se snažíme vyhovět v každém případě. Před výzvy se stavíme často a rádi, třeba když sháníme zboží, které odpovídá náročným požadavkům.

Sháníte zboží? Znamená to, že když člověk něco nenajde v katalogu, může to u vás poptat?

Jelikož je Manutan tzv. generalista, zakládáme si na tom, že zákazníkovi zajistíme všechny nákupy nestrategického a nevýrobního charakteru. Víme, že u větších firem je proces zavedení nového dodavatele hodně zdlouhavý a například kvůli pár spotřebičům se to ani nevyplatí. A tak u nás naši stálí zákazníci mohou poptat i zboží, které na první dobrou v katalogu či na e-shopu nenajdou, aby vyřešili všechny nákupy na jednom místě a rychle.

Nákupčím usnadní práci také to, když mají vše na jedné faktuře, s jednou zálohou a doručíme jim to všechno najednou.

Jaké zboží takhle dokážete zajistit?

V podstatě úplně cokoliv. Nejčastěji jde o jinou barevnou variantu produktu, materiál, uspořádání skříně či velikost stolu. To jsou spíše drobnosti, které poptáváme u našich stálých dodavatelů a od katalogové nabídky se odlišují jen několika parametry. 

Umíme ale sehnat i úplně nové zboží. Například když zákazník zařizuje kuchyňku – na e-shopu najdete jen pár mikrovlnek a rychlovarných konvic, ale nemáme problém dodat ji kompletně včetně dřezu, baterie, vařiče a lednice.

Co pro to zákazník musí udělat?

Atypické objednávky typicky poskytujeme našim klíčovým zákazníkům, není to ale podmínkou. Kdokoliv nás může kontaktovat na webu a my se pak požadavku věnujeme. Máme poptávkové oddělení, které je v kontaktu s dodavateli. Nestandardních objednávek zažili už mraky, takže se rozhodně neleknou žádného požadavku.

TIP: Přečtěte si také rozhovor s obchodníkem Manutanu Jakubem Horáčkem. >>

Kdo jsou klíčoví zákazníci Manutanu?

Každá firma, která nám svěří oblast MRO na starost. Je jedno, v jakém oboru podniká a jestli u nás nakupuje poprvé nebo po dvacáté, pro nás je důležitý rozsah objednávek.

Jaké výhody takovým zákazníkům nabízíte?

Jde hlavně o to, že mají v Manutanu svého obchodního zástupce, který je jim pořád k dispozici a mohou s ním všechno vyřešit nebo se klidně sejít. 

TIP: Podrobně si o všech výhodách můžete přečíst na této stránce.

Kdyby zákazník chtěl nějaký produkt personalizovat, například s logem své firmy, dokážete to taky zajistit?

Samozřejmě, vždy poptáváme naši síť dodavatelů a zjišťujeme, kdo by to dokázal sehnat. Když to není nikdo z našich stálých dodavatelů, poptáme se jinde.

Nejběžnějším produktem, který dodáváme na míru, jsou informační, únikové a jiné bezpečnostní tabulky. Naší výhodou je, že je dokážeme dodat už od jednoho kusu. Zákazníci je nechávají vyrábět ve firemních barvách, s vlastním textem i specifickými kódy nebo přeložené do jiného jazyka. Aktuálně je například velké množství tabulek překládaných do ukrajinštiny.

Jak je to s vrácením zboží, které firmě upravíte na míru?

Výrobě jakéhokoli atypického produktu předchází několik jednání se zákazníkem a jeho finální odsouhlasení konečného návrhu. S individuálně upravenými produkty je poměrně složitá další práce a proto děláme maximum proto abychom se vyhnuli jakýmkoli neshodám. Když se ale náhodou stane, že zákazník změní názor nebo zboží nepřevezme, snažíme se ho pak prodat, třeba za sníženou cenu nebo přes naši Výprodejnu.

Dokážete kromě produktů zajistit i služby?

Ano, služby jsou obvykle součástí větších rekonstrukcí a úprav prostor. Na našem webu najdete nabídku montáže, vynášky a 3D vizualizace. Když spolu ale budeme řešit konkrétní realizaci, jsme schopni zajistit i výmalbu, pokládku podlahy apod. Jediné, co čeho se nepouštíme, jsou projektové věci, které zasahují do stavby – vzduchotechnika, elektroinstalace nebo třeba voda.

Přečtěte si případové studie z našich realizací:

Když zajišťujete 3D návrhy prostor, dokážete navrhnout i zboží na míru podle požadavků klienta?

Ano. Stačí, když nám zákazník popíše svou představu a pošle základní parametry. Společně uděláme návrh a my u výrobce zjistíme reálné možnosti.

Takhle jsme navrhli například speciální balicí stoly s perfopanely pro logistickou firmu Loxxess. Panely jsme navrhli tak, aby měli zaměstnanci při balení vše po ruce, nemuseli dělat zbytečné pohyby a s ohledem na správnou ergonomii sezení u stolu. Zároveň jsme museli myslet na nosnost jednotlivých modulů podle toho, co na nich bude umístěno, pro tiskárnu jsme navrhli speciální nohy.

Jindy jsme pro e-shop Okay navrhli na míru schránku na nákupní vozíky.

Je vůbec něco, co v Manutanu nezařídíte?

Já a můj tým ochodníků jsme připraveni udělat maximum ke spokojenosti zákazníků. Nebojte se poptat cokoliv a uvidíme, co se s tím dá dělat.
Pokud máte i vy zájem o atypické zboží nebo jste nenašli v katalogu to, co zrovna potřebujete, ozvěte se našim obchodním zástupcům.


Další články, které vám pomohou