[Rozhovor] Ze zákulisí Manutanu: na jaké zboží se často ptáte a proč se objednávky někdy zpozdí

Na co se zákazníci ptají, jak funguje komunikace mezi odděleními a s čím vším vám v Manutanu můžeme pomoct? Na to jsme se zeptali Lenky Novákové, referentky nabídkového oddělení, která každý den na našem online chatu odpovídá na otázky našich zákazníků.

Referentka nabídkového oddělení o tom, jak to v Manutanu chodí, proč se zpožďují objednávky i o nových nabídkách.

V nabídkovém oddělení Manutanu pracují kolegyně, které každý den (od 7:30 do 16 hodin) radí zákazníkům s nákupem, výběrem nejvhodnějšího zařízení a na online chatu zodpovídají všechny dotazy. Lenka Nováková je jednou z nich.

Kdo všechno vám volá a píše?

Nejčastější dotazy bych rozdělila do tří kategorií. První typ dotazů jsou zákazníci, kteří potřebují poradit s výběrem, nebo se ptají na konkrétní informace k produktům – třeba na rozměry nebo jiné parametry. Druhý typ dotazů souvisí s provozními informacemi – jaké jsou možnosti platby, jak je to s dopravou a podobně. A do třetice jsou tu zákazníci, kteří už mají nakoupeno a chtějí vědět, jak to vypadá s jejich objednávkou. Ptají se, jestli už je na cestě nebo proč se zpozdila. Potom jsou tu ještě žádosti o reklamaci, ty ale rovnou předáváme na reklamační oddělení.

Přečtěte si, jak probíhá reklamace v Manutanu. >>

Proč se objednávky někdy zákazníkům zpožďují?

Manutan je dodavatel a ne výrobce. Takže většinu našich produktů (kromě privátní značky Manutan) nám posílají partneři z celého světa. Po přijetí objednávky zboží nejprve poptáváme u výrobce a jakmile nám potvrdí termín dodání, ihned ho zákazníkovi sdělíme. Vlivem pandemie se ale bohužel začalo zboží zasekávat na cestě, což neovlivní ani výrobce, ani my v Ostravě. V poslední době například nejsou místa na kontejnery v Africe při lodní dopravě. 

Jak je to s dopravou objednávky, ve které je zboží od vícero dodavatelů?

Kdybychom schraňovali všechno zboží na skladě, kompletovali a přebalovali, nebylo by to ani rychlejší, ani levnější. Proto zboží k zákazníkům chodí někdy na víckrát. Jde totiž rovnou od dodavatele a není v našich silách zajistit, aby to poslali všichni současně. Snažíme se ale o to, aby to všichni poslali co nejdříve.

Když chce někdo vytvořit nabídku na míru, jak dlouho to trvá?

To je velmi individuální. Standardní nabídky s katalogovým zbožím dodáváme do 24 hodin. Pokud má ale zákazník zájem o atypické rozměry, barvy nebo spolu s vybavením poptává i služby, může zpracování nabídky trvat i týden až dva. Závisí to na kapacitách našich dodavatelů.

Dodává Manutan i náhradní díly?

V dnešní době bohužel moc výrobců náhradní díly neposkytuje. Šetří si je pro své reklamace. Manutan poskytuje náhradní díly pouze na zboží zakoupené u nás. V opačném případě nemůžeme zaručit, že by díly ke zboží pasovaly.

Jaké zboží zákazníci často poptávají?

Občas se nahromadí dotazy navázané na aktuální politickou situaci nebo jinou společenskou událost – když třeba hrozilo, že Rusko zaútočí jadernou zbraní, začaly chodit dotazy, jestli prodáváme protiatomové masky. Při covidu byla obrovská vlna poptávek po respirátorech a ochranných pomůckách. Obecně ale v poslední době pozoruji četné dotazy na vybavení pro kolegy nadměrných velikostí. Například židle, které unesou více než 140 kilo, oblečení ve velikosti XXXL a podobně.

Čtěte, jak vybrat kancelářskou židli, která unese přes 100 kg a bude dlouho sloužit >>

Když se hromadí poptávky na jeden typ zboží, který zatím nemáte v nabídce, co s tím děláte dál?

V Manutanu jsme v úzkém kontaktu napříč odděleními. Stejně jako reklamace posíláme na reklamační oddělení, i tyto informace předáváme kolegům na nákupní oddělení. Pokud usoudí, že poptávané zboží má potenciál, hledají dodavatele, kteří by nám zboží poskytli.

Máte nějakou obecnou radu pro zákazníky Manutanu?

Vím, jak umí být online nákupy ošemetné. A některé věci je prostě potřeba vidět naživo. Ačkoliv se snažíme poradit vám za každé situace, po telefonu neodhadnu, jestli vás boty nebudou tlačit nebo která židle bude pohodlnější. Využijte proto možnost bezplatného vrácení – objednejte si v klidu více produktů, doma je vyzkoušejte a nechte si ten, který vám vyhovuje nejvíc. Za produkty z naší nabídky si ale stojíme a na většinu z nich dostanete 10letou záruku. 

Využijte naše služby:


Další články, které vám pomohou