.

Získali jsme certifikaci Great Place to Work. Už čtvrtý rok po sobě a letos s rekordním skóre

Tato prestižní mezinárodní certifikace odráží naši firemní kulturu – která staví na respektu, důvěře a lidech, kteří táhnou za jeden provaz. To jsme prokázali například při povodních v září 2024. Jak certifikace Great Place to Work funguje? A jak s výsledky v české pobočce nakládáme? Detaily přibližuje naše personalistka Barbora Kostelňáková.

manutan_team

Dosáhli jsme rekordního skóre

Certifikace Great Place To Work vychází z průzkumu spokojenosti zaměstnanců, známém jako Trust Index™, který měří důvěru, respekt a spolupráci na pracovišti. Aby firma certifikaci získala, musí dosáhnout minimálního skóre 64,5 %. 

 „Poslední  čtyři roky se nám v české pobočce daří skóre stále navyšovat. Letos jsme dosáhli na úplně nejlepší výsledek, který jsme kdy měli, konkrétně na 86 %,“ vysvětluje Kostelňáková a říká, že jde o výborný výsledek i v porovnání s ostatními pobočkami Manutanu v Evropě.

Hodnocení probíhá jednou ročně formou rozsáhlého dotazníku, ve kterém všichni zaměstnanci odpovídají zhruba na 70 otázek. „Dotazy jsou rozdělené do různých kategorií jako je například hrdost, respekt ve firmě, pracovní podmínky – ať už jde o personální stránku, finanční, nebo třeba benefity.”

Věděli jste? Certifikací Great Place to Work® se pyšní i společnosti jako DHL Express, SAP, Cisco, Salesforce či Nvidia. Ocenění je populární ve Spojených státech amerických a také v Západní Evropě, hlavně v Německu, Francii, Španělsku a Itálii.

Z dotazníků se počítá výsledné skóre, přičemž jedno z hodnotících kritérií je průměr kladných odpovědí. Dále se vyhodnocuje ukazatel zvaný „With Love, Employee“ – záverečná otázka v dotazníku, ve které zaměstnanci uvádí, jestli je Manutan podle nich skvělé místo pro práci.

Do skóre zasáhly i povodně – naštěstí pozitivně

Barbora Kostelňáková říká, že letošní vysoké skóre bylo ovlivněné i povodněmi na Moravě, se kterými jsme se museli v Manutanu v září 2024 poprat.

„Dotazníkové šetření proběhlo jen několik měsíců po povodních, takže se to téma odpovědích dost opakovalo. Zaměstnanci ocenili, jak se k situaci firma postavila. Měli jsme kompletně zničené spodní patro firmy, všechny kanceláře, zasedací místnosti a zatopené oba sklady,” vzpomíná personalistka a vzápětí dodává, že všechno špatné bylo pro něco dobré. 

Hned po katastrofě jsme se totiž snažili dát firmu co nejrychleji dohromady. Ruku k dílu přiložili všichni kolegové ze skladů i kanceláří a jejich zapojení ve výsledku fungovalo jako skvělý tmelící prvek. Kostelňáková dodává, že hodně lidí ocenilo i to, že je firma nechala po povodních pracovat z domova. Spousta z nich využívá home office dosud.  

Přečtěte si: Běžně vyrábíme produkty na míru, každá firma je pro nás originál, říká obchodní ředitel Manutanu >>

Se zpětnou vazbou pracujeme dál

Výsledky z dotazníků rozhodně nekončí v šuplíku. „Všechno promítáme do našeho akčního plánu. Co lidé oceňují, to se snažíme podpořit, a pokud je něco trápí, tak hledáme řešení,” vysvětluje Kostelňáková.

„Lidé v Manutanu nejvíc oceňují firemní kulturu, společné akce, benefity typu home office a celkově náš přístup. Když vám onemocní děti, není problém pracovat z domova delší dobu než je obvyklé. Když kdokoliv cokoliv potřebuje, vyjdeme mu vstříc, všechno je u nás o dohodě,” dodává na závěr Kostelňáková, která pracuje v Manutanu už sedmý rok.

Velké díky: Všem kolegům a kolegyním děkujeme za úspěch při certifikaci Great Place to Work. A také za to, že děláte naši společnost výjimečnou!

Pokud s námi chcete spolupracovat nebo poradit s vybavením firmy, rádi vám pomůžeme. Ozvěte se nám.


Další články, které vám pomohou