Jak vybírat výplňový materiál do krabic

Zboží byste měli vždy zabalit tak, aby dorazilo v perfektním stavu. A k tomu potřebujete dvě ingredience – dostatečně pevný obal a správně zvolenou výplň. S výběrem toho druhého vám poradíme v článku.

Manutan_vyplnovy material

1. Výplň vybírejte podle typu zboží

Prodáváte jen jeden druh výrobků, nebo nabízíte více druhů zboží od knížek po nádobí? Typ obalu i výplně vždy volte podle konkrétního zboží, které potřebujete ochránit. V praxi to znamená:

Tip z praxe: „Standardizujte proces balení: zamyslete se, které velikosti obalu budete typicky potřebovat a objednejte si je ve velkém. Jasně si řekněte, do které krabice či obalu patří jednotlivé druhy zboží, a jakým způsobem je zabalíte. Můžete si i nafotit, jak má správně zabalená zásilka vypadat a tu fotku dát nad balicí pult. Eliminujete tak chyby při balení i plýtvání výplňovým materiálem.“

Přemysl Lukeš, ředitel české pobočky Der Kurier.

Čtěte rady dopravce, jak správně zabalit zboží >>

2. Jaký dojem chcete udělat na zákazníka?

Luxusní láhev alkoholu za několik tisíc vyčuhující z hromady zmačkaných novin. Taky vás přešla chuť? Při balení nezapomeňte, že vizáž balení ovlivňuje i dojem zákazníka z vaší značky. Takže:

  • čím dražší a luxusnější obsah, tím lépe by měla vypadat i výplň,.
  • pokud tvrdíte, že vám záleží na ekologii (což nám rozhodně), balte do recyklovatelných materiálů,

dobrý dojem uděláte i drobným dárkem, osobním vzkazem nebo čímkoliv dalším, co do balíčku přidáte, aby měl zákazník radost.

Tip: Zejména ekologicky smýšlející zákazníky potěší, když jim zboží pošlete v obalu, který dobře znají a mohou je vyhodit do kontejnerů na třídění. A pokud balíček vycpete méně obvyklým materiálem, alespoň zákazníkům poraďte, kam ho vyhodit.

3. Upřednostněte recyklovatelné materiály

Mezi druhy výplňového materiálu jsou z hlediska recyklovatelnosti velké rozdíly:

Čtěte také: Jak zabalit zboží ekonomicky i ekologicky >>

Pokud vám na životním prostředí záleží, držte se už přibalení základního principu zero wastenejlepší odpad je ten, který nevznikne. Odpady z balení snížíte třeba tím, že:

  1. Použijete znovu krabice, ve kterých zboží chodí vám, včetně bublinkové fólie, fixačních tělísek nebo výplňových sáčků.
  2. Při balení méně citlivého zboží použijete papír, pro který už nemáte využití, například akční letáky, noviny nebo časopisy.
  3. Upozorníte zákazníky na to, čím jsou vaše obaly šetrné k životnímu prostředí.
  4. Přidáte na fakturu sadu tipů, jak mohou vaši zákazníci obaly opětovně použít.

Netisknete fakturu, ale pošlete ji online.

Věděli jste, že: ⅔ kupujících uvítají recyklovatelné nebo dříve použité obaly a dopad na životní prostředí bere aspoň někdy při nákupu v potaz 65 % Čechů? Vyplývá to z výzkumu agentury Ipsos pro Asociaci společenské odpovědnosti.

Rádi vám připravíme nabídku balicího vybavení na míru

Ať už potřebujete kartonové krabice, bublinkovou fólii nebo třeba výplňový papír, u nás si vyberete. Podívejte se na přehled obalů a obalové techniky v našem e-shopu. A pokud máte jakékoliv dotazy, zavolejte svému obchodnímu zástupci nebo na zákaznickou podporu a společně vymyslíme ideální výbavu pro vás a vaše kolegy.


Další články, které vám pomohou