Jak zlepšíte efektivnost řízení svého skladu?

Skladové hospodářství ve všech odvětvích neustále hledá způsoby, jak zlepšit svou činnost a výkonnost. Za tímto účelem je nutné hledat veškeré možnosti zefektivnění procesů. Větší efektivita znamená větší produktivitu. Pro zlepšení činnosti vašeho skladu vám pomůže našich 12 tipů uvedených v tomto článku!

12 tipů pro efektivnější řízení skladu

Zlepšete produktivitu svých zaměstnanců, snižte absence pracovníků ve svém oddělení a zvyšte efektivitu svého skladu!

1) Na první místo stanovte produktivitu

Ať už automatizujete své logistické procesy pomocí robotů nebo motivujete své zaměstnance prostřednictvím pobídek, zvýšení produktivity by mělo být vždy vaší nejvyšší prioritou. A z dobrého důvodu: Mzdové náklady často představují hlavní nákladovou položku všech oddělení dohromady.

2) Využijte každý centimetr místa

Maximalizujte a optimalizujte veškerý dostupný prostor. Než abyste zvětšovali půdorys svého skladu, zvažte raději lepší využití vertikálního prostoru. Pořízení vyšších skladovacích systémů a vhodného vybavení pro vychystávání a skladování vám umožní uložit více zboží na stejném prostoru, aniž byste museli vynaložit náklady na rozšíření skladu.

Přemýšlejte o typu a variabilitě používaných policových systémů. Skladování malých předmětů na paletových regálech znamená plýtvání místem, zboží se navíc snadno ztratí. Namísto používání stejných regálů v celém skladu zvolte různé typy regálů pro různé druhy zboží. Snažte se také používat standardizované zásobníky. Vaše police budou úhledné a uklizené.

3) Zaměřte se na organizaci svých pracovišť

Dlouhé setrvání v jedné poloze a opakování stejných pohybů může v konečném důsledku vést ke vzniku bolestí nebo potenciálně závažnějších poruch, jako jsou MSD (muskuloskeletální poruchy). Za účelem jejich prevence je důležité přizpůsobit pracoviště zaměstnanci a jeho úkolům. Nastavením pracovních ploch na správnou výšku můžete zlepšit ergonomii a zvýšit tak produktivitu.

4) Prověřte způsob vychystávání zakázek

Je způsob zavedený ve vašem skladu uspokojivý? Je tento způsob tím nejlepším možným? Jakou trasu procházejí pracovníci vychystávající zboží? Co nejlépe vyhovuje vašim objednávkám a vašim zaměstnancům? To jsou jen některé z otázek, které si musíte položit, abyste mohli posoudit efektivnost způsobu své práce.

5) Zaveďte filozofii štíhlých procesů

Přínos filozofie štíhlosti k optimalizaci procesů je dobře známý. Výsledný tok eliminuje plýtvání, což zvyšuje výkonnost výroby a snižuje náklady. Například při práci na uklizeném pracovišti se zaměstnanci stávají efektivnějšími a mají lepší kontrolu nad svou činností.

6) Využívejte nejmodernější technologie

Jak můžete využít inovace k udržení náskoku před konkurencí? Nejmodernější technologie přinášejí chytřejší průmyslová prostředí, v nichž lidé pracují efektivněji.

7) Zajistěte, aby vše bylo po ruce

Produktivitu zvyšuje také schopnost rychle najít výrobky a nástroje. Metoda Kanban je efektivním řešením pro všechny dílny a sklady. Přináší přehlednější uspořádání a aktualizaci zásob. Už se vám tam nestane, že by vám některé výrobky došly.

8) Snažte se o neustálé zlepšování procesů

Sledujte měnící se potřeby skladu a vašich zákazníků. Nesledujte jen krátkodobý horizont, ale stanovte si cíle i pro dlouhodobé zlepšování. Spusťte se svým týmem projekt zaměřený na zlepšování procesů s využitím osvědčené metody Scrum.

9) Udržujte štíhlé zásoby

Udržováním štíhlých zásob ulevíte svému skladovému hospodářství. Základním principem štíhlého managementu je mít jen to, co potřebujeme, a nic navíc. Snižte nebo dokonce úplně zrušte své pohotovostní zásoby a snažte se přimět své dodavatele, aby dodávali menší množství v častějších intervalech.

10) Zaveďte podpůrnou technologii

Software pro řízení skladu (WMS) nebo ERP systém s výkonným modulem WMS může zvýšit efektivitu tím, že navrhne nejlepší trasy a způsoby vychystávání nebo ukládání zboží.

Tyto nástroje mimo jiné nabízejí automatizované seznamy vychystávaného zboží, které lze zaslat do čteček a mobilních zařízení s cílem eliminovat chyby, zkrátit vynaložený čas a snížit spotřebu papíru. Váš sklad bude čistší a šetrnější k životnímu prostředí.

Použití čtečky čárových kódů nebo radiofrekvenční identifikace (RFID) může zlepšit přesnost transakcí a snížit počet chyb při vychystávání. Výzkum provedený Arkansaskou univerzitou skutečně ukázal, že zavedení RFID zvýší přesnost řízení zásob o 27 % za pouhých 13 týdnů.

11) Zlepšete organizaci pracovišť

Pečlivá organizace pracovišť zvyšuje produktivitu, protože zaměstnanci nemusejí neustále hledat nástroje nebo vybavení. Pomocí metody 5S můžete maximálně zlepšit organizaci svých pracovišť. Tato metoda vycházející z principů štíhlého řízení zahrnuje:

  • třídění;
  • úklid;
  • zajištění čistoty;
  • standardizaci pravidel;
  • udržování systému v chodu.

Všechny tyto techniky jsou navrženy tak, aby bránily nepořádku, omezily chyby a zlepšily bezpečnost a organizaci práce.

12) Zlepšete efektivitu práce

Pokud váš WMS negeneruje efektivní plány vychystávání objednávek, vytvořte je ručně. Analyzujte své vzorce používání materiálu a skladujte objemné položky společně v přední části skladu, abyste zkrátili dobu strávenou na cestě.

Totéž platí pro často prodávané položky, které je rovněž vhodné skladovat pohromadě. Umístění nejčastěji odebíraného zboží na dostupné místo pomáhá zkrátit časy vychystávání a zefektivnit celý proces.

Efektivní řízení skladu je zásadním předpokladem pro zajištění spokojenosti zákazníků, protože pomáhá plnit jejich hlavní očekávání: Rychlou expedici a doručení objednaného zboží.


Psali jsme o:

Regály pro střední zatížení

AIG4850888

Další články, které vám pomohou