[Případovka] Nové spisovny pro ŘSD ČR: výběr regálů a víkendová montáž

Ředitelství silnic a dálnic v Moravskoslezském kraji už nemělo kam dávat spisy, a tak zakládali najednou 5 nových spisoven. Jednu ve Frýdku Místku a další čtyři v Chotěbuzi. Vybrali jsme regály podle daných kritérií, vypracovali jsme návrh a zajistili dopravu a montáž. Přečtěte si, jak projekt probíhal.

Nové spisovny ŘSD ČR.

Nové spisovny ze starých kanceláří

Spisovny slouží k ukládání spisové dokumentace, která ještě nemusí být uzavřená a je potřeba do ní průběžně nahlížet. Nejedná se o archivy, proto nepodléhají zákonným požadavkům na uchovávání archiválií.

V ŘSD potřebují čas od času nahlížet do spisů k probíhajícím stavbám, ale police v kancelářích už měli beznadějně zaplněné. A tak bylo třeba dokumenty systematicky přesunout. Spisovny vznikly na místě původních kanceláří, které se už nepoužívaly.

Hledání dodavatele

ŘSD ČR je státní příspěvková organizace, proto musí výběr dodavatelů procházet uzavřeným poptávkovým řízením. ŘSD proto oslovilo zhruba 6 dodavatelských firem z celé republiky, se kterými už v minulosti spolupracovali a nebo ně ně dostali dobré reference. Manutan byl jedním z dodavetelů, na které v ŘSD dostali doporučení.

„Ve výběrovém řízení se posuzovala hlavně cena – tu Manutan nastavil velmi příznivě – a taky komplexnost služeb. Žádný jiný dodavatel nezajišťoval doručení a montáž, navíc o víkendu,“ uvádí Milan Chromečka, referent majetkové správy ŘSD Moravskoslezského kraje.

Požadavky na spisovny

ŘSD požadovalo, aby byly regály vysoké 2,5 m a měly nosnost 600 kg na jeden regál (150 kg na polici). Nabídli jsme jim regály o nosnosti 1 300 kg – tedy se slušnou rezervou.

Každá místnost měla jiný tvar a rozlohu – zhruba od 20 do 50 m². Rozložení regálů jsme plánovali tak, abychom využili veškerý prostor. Mysleli jsme také na dostatečný manipulační prostor; mezi regály bylo potřeba zachovat uličky o šířce minimálně 80 cm.Pro ŘSD jsme vybrali kovové šroubované regály Taranis. Mají minimalistický vzhled a opravdu vysokou nosnost. Podle potřeby jsme kombinovali základní a přístavbové dílce.

„Původně jsme uvažovali o skládaných regálech, ale jsem rád, že nám Manutan nabídl šroubované. Jsou už od pohledu mnohem pevnější a stabilnější. Teď bych každému doporučil jedině šroubované,“ říká Chromečka.

Jak dlouho rekonstrukce trvala

Ještě před zahájením reaalizace jsme si prostory šli prohlédnout a zaměřit. „Prostory před realizací chceme vždy vidět osobně, protože ne vše lze vyčíst z dokumentace. Navíc u již používaných prostor je třeba počítat se stávajícím zařízením – světla, vypínače atd,“ říká obchodní zástupce Manutanu Jakub Horáček.

Plány, itinerář a finální cenovou nabídku na vybavení spisoven jsme odevzdali v červnu. Itinerář se nám podařilo dodržet bez komplikací, a tak montáž bezmála 50 regálů proběhla první srpnový víkend. Během dvou dnů montážní firma sešroubovala všechny regály v pěti spisovnách, rozestavěla a ukotvila je podle grafického návrhu a vyrovnala dle podlah. 

Výsledek: maximální spokojenost

„Přiznám se, že o Manutanu jsem slyšel poprvé. Doporučil nám ho jeden z našich bývalých dodavatelů, který měl sám aktuálně plné kapacity. O to víc jsem byl překvapený skvělým přístupem celé firmy, zejména pana Horáčka. 

Na každou zprávu jsem dostal odpověď ihned a každou úpravu zapracovali obratem. Když jel pan Horáček kolem, zavolal a stavil se za námi osobně. To jsme u jiných dodavatelů nezažili a jsou to právě tyhle drobnosti, které dělají firmě dobré jméno. Až v budoucnu budeme chystat další přestavby, doufám, že se podaří, aby u toho Manutan zase byl,“ hodnotí pan Chromečka za ŘSD.

Jsem rád, že jsme se mohli účastnit dalšího povedeného projektu. V Manutanu se snažíme udělat maximum pro spokojeného zákazníka. Díky skvělé spolupráci všech oddělení a precizním montážníkům pak můžeme předat dílo odpovídající požadavkům.“

Jakub Horáček, obchodník Manutanu

Chcete taky pomoct se zařizováním nových firemních prostor? Ozvěte se svému obchodnímu zástupci.


Další články, které vám pomohou