Bolest zápěstí, zad, ale třeba i očí nebo hlavy nemusí být způsobena pouze sedavým zaměstnáním nebo špatnými pracovními návyky. Velmi často mohou být příčiny těchto bolestí ve věcech, které denně používáme. Počítačové myši, klávesnice, ale i pracovní stoly nebo kancelářské židle mohou při správném navržení zatěžovat svalstvo a klouby minimálně. Takovému kancelářskému nábytku a vybavení pak říkáme ergonomické.


Co je ergonomie

Slovo ergonomie pochází z anglického pojmu ergonomics, který vznikl spojením řeckých slov ergo (práce, dílo) a nomos (zákon).

Ve zkratce jde o vědní obor zabývající se odborným řešením rozporů mezi člověkem, technikou a prostředím. Stanovuje tak nejvhodnější rozměry a tvary nástrojů, nábytku a dalších předmětů tak, aby jejich používání bylo co nejefektivnější a nejpohodlnější zároveň.

Příznaky špatné ergonomie pracovního prostředí

Pracuje-li člověk s nevhodnými nástroji a předměty, mohou se u něj projevit nejrůznější poruchy pohybového aparátu neboli muskuloskeletální onemocnění (laicky nazývaná jako nemoci z povolání). Mezi jejich prvotní příznaky patří:

  • snížená výkonnost a produktivita
  • bolesti hlavy, zad a končetin
  • častá pracovní neschopnost

zlepšení pracovního prostředí

snížení počtu neschopenek

optimalizace produktivity a efektivity práce

zlepšení bezpečnosti práce

Za tímto účelem v Manutanu nabízíme celou řadu ergonomického kancelářského nábytku od židlí až po pracovní stoly.