Práce ve skladu s Manutan EXPERT

Od zdravotní krize byly pracovníci v logistice vystaveni zkoušce. V srdci skladu musí zaměstnanci řídit just-in-time zásoby a doručovat je svým zákazníkům stále rychleji a efektivněji. Práce ve skladu proto vyžaduje správné vybavení pro splnění náročných úkolů současného distribučního průmyslu. Klíčem k úspěchu je nejen pracovní prostředí, ale i skladové vybavení, které kombinuje efektivitu a pohodu, neustálé zlepšování a ergonomii. „Dobrá práce“ je […]

Od zdravotní krize byly pracovníci v logistice vystaveni zkoušce. V srdci skladu musí zaměstnanci řídit just-in-time zásoby a doručovat je svým zákazníkům stále rychleji a efektivněji. Práce ve skladu proto vyžaduje správné vybavení pro splnění náročných úkolů současného distribučního průmyslu. Klíčem k úspěchu je nejen pracovní prostředí, ale i skladové vybavení, které kombinuje efektivitu a pohodu, neustálé zlepšování a ergonomii. „Dobrá práce“ je klíčovou oblastí zájmu pro Manutan EXPERT. Proto Manutan EXPERT nabízí kvalitní, cenově dostupné výrobky každodenní potřeby podporující práci, která přispívá jak k rozvoji zaměstnance, tak k úspěchu společnosti.

Práce ve skladu: snaha o neustálé zlepšování za účelem optimalizace logistiky

Prostřednictvím různých metod neustálé zlepšování umožňuje optimalizovat řízení vašeho skladu; šetří tak čas a zvyšuje produktivitu a efektivitu při plnění každé objednávky.

Lean Management se v rámci firem zaměřuje na eliminaci plýtvání zdroji, zejména pomocí metody 5 S (Seiri, Seiso, Seiton, Seiketsu a Shitsuke), jejímž cílem je neustálé zlepšování prováděných úkolů. Existuje také metoda Kanban, která umožňuje optimalizovat řízení „just-in-time“ zásob.

Zde jsou čtyři klíčové kroky k optimalizaci vašeho skladu a zapojení vašich týmů:

  1. Zvyšování povědomí mezi manažery;
  2. Zavedení výkonnostních ukazatelů;
  3. Pravidelná komunikace KPI;
  4. Zavedení aktivního naslouchání zaměstnancům.

Podrobnosti o těchto krocích naleznete v našem článku o neustálém zlepšování.

Vedoucí skladu, který řídí a spravuje materiálové zdroje a týmy, zastává klíčovou pozici pro hladký průběh práce ve skladu a její zlepšování.

Žádná z metod není výhodnější než jiná. K dosažení cílů výkonnosti a ziskovosti by měla být spíše použita kombinace všech těchto doplňkových strategií.

Efektivní práce ve skladu s efektivním vybavením

Jsme přesvědčeni, že doplněním pracovních metod o efektivní výrobky mohou firmy zvýšit svůj výkon i spokojenost svých zaměstnanců v práci, ať už je to ve skladu, v kanceláři nebo doma.

Uskladnění pro efektivní práci ve skladu

Všechny výše uvedené přístupy se shodují na jedné věci: čisté a uspořádané pracovní prostředí zvyšuje efektivitu. Proto je důležité vybrat správný úložný nábytek: skříňky s nastavitelnými zásuvkami a/nebo policemi, počítačové skříňky s přihrádkami, skříňky na nářadí, skříňky s posuvnými dveřmi (s vitrínou i bez), konfigurovatelné skříňky, šatny, sklady na nářadí, atd. Pro každého máme to, co uspokojí všechny jeho potřeby! Jak kdysi řekl skotský autor Samuel Smiles: „Místo pro všechno a všechno na svém místě“.

Podlahové značení pro bezpečnou práci ve skladu

Za účelem optimalizace bezpečnosti a organizace vašeho skladu je důležité označit vchody, směry toku a nebezpečné zóny v jazyce, kterému rozumí každý skladník, a to prostřednictvím podlahového značení. Pomocí aplikátoru pásky snadno nanesete podlahové značení ve správných barvách.

Například podle Evropské směrnice 92/58/EHS:

  • Červená barva znamená zákaz, nebezpečí nebo materiál a vybavení pro požární bezpečnost;
  • Žlutá nebo oranžová je varovným signálem;
  • Modrá označuje povinnost;
  • Zelená označuje nouzový únik nebo první pomoc.

Pro označení překážek nebo nebezpečných zón se používají žlutočerné nebo červenobílé pruhy. A konečně barevné pruhy (často bílé), které jsou umístěné na zemi, se používají k označení dopravních cest, zejména pro řidiče vysokozdvižných vozíků.

Kromě pásky lze k označení skladovacích míst nebo přepravních tras použít i další doplňkové označovací prvky, například šipky, křížky, patky, tvary T nebo L.

Koše a karty pro lepší preventivní doplňování zásob

Pro efektivnější řízení zásob lze použít metodu Kanban a zejména systém dvojitých přihrádek. Pro každý výrobek musí být k dispozici alespoň dvě přihrádky. První přihrádka umístěná vpředu představuje provozní zásobu. Druhá přihrádka (nebo další přihrádky) umístěná vzadu představuje rezervní zásobu.

Pod první přihrádkou je umístěna karta „Kanban“ s názvem výrobku, jeho obrázkem a dalšími případnými informacemi. Jakmile je tato přihrádka prázdná, karta je všem na očích, například díky štítku nebo držáku na dokumenty, a označuje, že je nutné doplnit zásoby. Druhá přihrádka pak převezme roli provozní zásoby, než budou doplněny zásoby.

Ergonomické výrobky přizpůsobené fyzickým úkonům

Ergonomické pracovní prostředí vám pomůže zachovat pohodlí, zdraví a bezpečnost vašeho týmu. To platí zejména pro práci ve skladu, která často zahrnuje obtížnou fyzickou práci: manipulaci s břemeny, opakované pohyby, dlouhé stání, rychlé tempo, vystavení nízkým teplotám atd. Ta vede velmi často k fyzickým onemocněním z povolání, známým také jako muskuloskeletální poruchy (MSD). Dnes se 58 % evropských pracovníků domnívá, že trpí jednou nebo více MSD. Jde především o bolesti dolní části zad a bolesti svalů horních končetin.

Kromě prevence rizik onemocnění pohybového aparátu je poskytování ergonomického vybavení motorem motivace, zapojení a tím i výkonu zaměstnanců firmy. Proto je důležitější než kdy jindy zajistit, aby pracoviště byla navržena pro lidi, kteří je používají. Ve skladu lze ergonomické vybavení upravit tak, aby vyhovovalo všem typům situací a činností.

Dílenská pracoviště

Je důležité věnovat zvláštní pozornost sezení na dílenských pracovištích. Můžete se rozhodnout pro vysokou židli umožňující sezení i stání nebo dílenskou židli, kde si můžete nastavit výšku sedáku a opěrky nohou.

Stání

Pro práci, která vyžaduje dlouhé hodiny stání, je nezbytná protiúnavová podložka. V ideálním případě by měla mít zkosené hrany, aby byla zajištěna bezpečnost a snadný pohyb personálu i vozíků. Tento typ podložky podporuje krevní oběh, zmírňuje bolesti beder, snižuje únavu a izoluje proti hluku, studené podlaze a případným vibracím.

Práce obsluhy

Ke zvedání a přemísťování těžkých břemen by měli pracovníci obsluhy používat mobilní zvedací stůl, vysokozdvižný paletový vozík nebo konvertibilní ruční vozík. Tento typ skladovacího vybavení pomáhá eliminovat zbytečné předklánění a namáhání svalů a tím předchází bolestem zad.

Balicí stanice

V balicích stanicích, které vyžadují fyzickou námahu a opakované pohyby, musí být pracovníci náležitě vybaveni. Nejlepším vybavením je kompletní balicí stůl, kde je vše na dosah ruky, stejně jako vhodné nástroje, jako je například ergonomický dávkovač pásky. Díky nízké váze stolu vybaveného nastavitelnou brzdou, zasouvací čepelí a rukojetí, která se přizpůsobí tvaru ruky, je jeho obsluha snadná. Kromě toho je příprava objednávky bezpečná.

Manutan EXPERT vás ve skladu každodenně podporuje v „dobré práci“. Díky produktům každodenní potřeby za nízké ceny je nyní zlepšení výkonu a pracovních podmínek zaměstnanců dostupné pro všechny.

Pro více informací si stáhněte naši příručku „Dobrá práce“.