.

Procure-to-Pay: Jak zabránit úniku hodnot

Nové technologie mají velký potenciál ke zvýšení výkonu. Lidé s rozhodovacími pravomocemi v oblasti procurementu se však ptají, jaký nástroj potřebují, aby svým společnostem přinesli skutečnou přidanou hodnotu. McKinsey nám pomáhá rozlišit mezi vytvářením a udržováním hodnoty. Vytváření hodnot, nebo prevence úniku hodnot? McKinsey rozlišuje mezi dvěma typy technologií: Řešení, která pomáhají identifikovat a vytvářet hodnotu zlepšením viditelnosti výdajů a zlepšením […]

eurofloat

Nové technologie mají velký potenciál ke zvýšení výkonu. Lidé s rozhodovacími pravomocemi v oblasti procurementu se však ptají, jaký nástroj potřebují, aby svým společnostem přinesli skutečnou přidanou hodnotu. McKinsey nám pomáhá rozlišit mezi vytvářením a udržováním hodnoty.

Vytváření hodnot, nebo prevence úniku hodnot?

McKinsey rozlišuje mezi dvěma typy technologií:

  • Řešení, která pomáhají identifikovat a vytvářet hodnotu zlepšením viditelnosti výdajů a zlepšením zdrojů. Patří mezi ně například automatizovaná analýza výdajů, analýza kategorií a řešení pro výběr dodavatele.
  • Řešení, která pomáhají předcházet úniku hodnot posílením procesu Procure-to-Pay a zlepšením řízení výkonu. Patří mezi ně například proces Procure-to-Pay čili nástroje pro management výkonu dodavatele, systémy pro správu pohledávek a systémy pro sledování dodržování předpisů.

Jak optimalizovat proces Procure-to-Pay

Řešení Procure-to-Pay

Řešení Procure-to-Pay, určená k podpoře čistě provozních činností v rámci procurementu, se postupně vyvíjí od roku 2000. Jejich schopnosti pokročily a rozšířil se i jejich rozsah.

Řešení, která proces Procure-to_Pay nabízí pro budoucnost, budou schopna využívat obrovské množství dat k podpoře kupujících v každodenní práci, například:

  • Vytváření prediktivních konfigurací objednávek pro opakované nákupy.
  • Zkrácení doby zpracování objednávky a faktury.
  • Využívání standardizovaných šablon objednávek.
  • Identifikace potenciálních dodavatelů pro kategorie, na které se nevztahují stávající smlouvy nebo katalogy.
  • Automatické řazení objednávek a faktur.
  • A ten seznam pokračuje.

Automatizované systémy řízení shody

Nástroje pro automatizovanou správu dodržování předpisů slouží jako hlídací psi, kteří procházejí každou transakcí a identifikují, kvantifikují a řeší úniky hodnot. Mohou například identifikovat nákupy provedené pomocí nesprávných kanálů nebo okamžiky, kdy nebyly smlouvy efektivně využity.

V budoucnu budou tyto systémy schopny automaticky extrahovat ze smluv všechny podmínky a porovnávat je s nepřetržitými proudy faktur, činností dodavatele, údaji o výkonu atd.

Přečtěte si, jak si pomocí e-procurement usnadnit práci.

Optimalizací efektivity procesu Procure-to-Pay a potlačením nesouladu dokážou lidé s rozhodovacími pravomocemi v oblasti procurementu zabránit úniku hodnot.


Psali jsme o:

Další články, které vám pomohou