4 tipy na výběr správného balicího stolu

Bez balicího stolu si to ve spoustě skladů vůbec nedovedou představit. Kvalitní stoly jim urychlují práci, šetří místo a ulehčují zádům od bolesti při celodenním stání a dřině. Sepsali jsme proto, na co všechno při nákupu balicích stolů myslet a jak vyberete ty pravé.

high-bay-408222_1920

1. Bez ergonomického pracovního prostředí se nehnete. A vaši zaměstnanci po směně také ne

Ergonomie je často skloňované zaříkávadlo. Má ale svůj význam: ergonomické pracovní prostředí podporuje zdraví vašich zaměstnanců a pomáhá jim zůstat déle fit a bez pracovních úrazů

Výškově nastavitelný balicí stůl je ideální prevencí poruch pohybového aparátu. Vhodná výška se pohybuje v rozmezí od 81 do 107 cm v závislosti na tom, jak jsou vysocí zaměstnanci. 

Zároveň musí mít na stole po ruce všechno potřebné vybavení – ideálně v rozpětí úhlu zhruba 60 stupňů. Pokud tomto prostoru mají zaměstnanci všechny potřeby k balení, nemusí se například otáčet dozadu nebo za den tisíckrát otočit krk ostře doprava.

Tip: pokud má zaměstnanec u balicího pultu také obrazovku, natočte ji do úhlu 40 stupňů od horizontu pracovníka. Díky tomu se bude dívat mírně dolů a neodejde večer s namoženou krční páteří.

christina-wocintechchat-com-7PHq2BCa7dM-unsplash
Mírně vytočené obrazovky do přibližně 40 stupňů se doporučují nejen pro zaměstnance balicí linky, ale i do kanceláří.

2. Vyberte stůl, ke kterému můžete připojit doplňky

Znáte to: v listopadu a prosinci se u vás dveře s balíky netrhnou, naopak v létě o prázdninách je volněji. Zatímco v zimě potřebujete větší stoly na balení s prostorem pro více lidí, v létě můžete některé stoly poklidit a prostor využít třeba na testování produktů. 

Takové šachování ve skladu zvládnete díky variabilním stolům s přídavnými doplňky – například rozšíření stolu, přídavné zásuvky či extra police navíc. Díky tomu máte balicí stůl na desítky let a nemusíte se bát, že vám příští sezonu přestane stačit. 

corrugated-board-1841905_1920
Jsou tady Vánoce a na stole rázem potřebujete trojnásobné množství lepenky? Přidáte desku, stůl rozšíříte a za pár minut je po problému.

3. Optimalizujte pracovní stůl tak, aby měla každá věc své místo

Vzpomínáte na Zdeňka Svěráka, který ve filmu Jak básníci přicházejí o iluze učil mladé mediky správně nastavit sektory na pracovním stole? Ve filmu šlo o nadsázku k pobavení, ale na vašem balicím stole základní pravidla vládnout musí. Pořádek na stole totiž znamená pořádek v hlavě – a snižuje chybovost.

Důležité je:

  • Na stole jsou jen věci, které pracovník používá.
  • Každá věc má své pevné místo. Řezačky, lepidla, papíry – zaměstnanec vždycky ví, kam pro věci sáhnout a kam je pak vrátit. 
  • Na stole se nehromadí odpadky nebo kousky lepenky.
  • Pokud zaměstnanec něco potřebuje jen jednou za čas či jednorázově, nenechává to ležet na stole.

TIP: japonští experti vyvinuli metodu pro uspořádání pracovního prostředí nazvanou 5S. Přečtěte si, na čem je založená a jak funguje.

4. Pořiďte k balicímu stolu vhodné vybavení

Pořádná pracovní židle, otočný držák na monitor, dobré osvětlení – to všechno zvýší efektivnost práce, podporuje ergonomii a zpříjemňuje vašim zaměstnancům práci. Zeptejte se jich, co potřebují, a upravte podle toho pracovní místa.


Psali jsme o:

Kvalitní osvětlení ve správném barevném tónu

AIG2740867

Další články, které vám pomohou