Návod ke stažení: jak vybavit pracovní místo v kanceláři

Pokud vás čeká stěhování do nových kanceláří nebo vybavování pracovního místa pro nové kolegy, uložte si náš check-list. Dali jsme dohromady tipy pro základní vybavení kanceláře a parametry, které vám poradí při rozhodování.

2022_04_Manutan_Jak_vybavit_kancelar (1)

Plakát si stáhněte nebo ho pošlete kolegům, aby věděli na co při zařizování pracovního místa nezapomenout >>

Pokud vás zajímá, na kolik vybavení kanceláře vyjde, podívejte se na orientační kalkulaci

Pracovní stůl: klíčová je volba materiálu

Při výběru psacího stolu jsou základními parametry rozměry, nosnost a výška, které vždy změřte a přizpůsobte výšce zaměstnance. Důležitý je také materiál pracovní desky. Čistá kancelářská práce snese hodně, ale jestli budou vaši zaměstnanci pracovat s barvami nebo jinými tekutými materiály, které se snadno vylijí, zvolte materiál, kterému neuškodí časté čištění. Typicky jde o lakované lamino.

Pro práci s notebookem se pak hodí stůl se šikmou nebo naklápění pracovní deskou, protože si jednoduše nastavíte výšku a úhel, pod kterýms e díváte na obrazovku.

Každému vyhovuje jiná kancelářská židle. Ptejte se kolegů

Výběr židlí na Manutanu vám usnadní služba židle na zkoušku, díky které si můžete objednat židle do firmy a nechat zaměstnance, aby si je sami vyzkoušeli. 

Pokud přece jen chcete mít jistotu dobrého výběru na první tah, myslete především na ergonomii práce. Důležitá je:

  • nastavitelná výška židle, 
  • tvarovatelný opěrák 
  • a područky nastavitelné tak, aby ruce u stolu svíraly pravý úhel. 

Většina zaměstnanců ocení židli na kolečkách, jsou ale takoví, kteří mají raději pevné podnoží – pokud máte tu možnost, zeptejte se kolegů, co preferují.

Posledním parametrem je materiál potahu. Odolnost se udává v cyklech, které látka na testovacím stroji vydrží, aniž by se začala odírat. Standardní odolnost je 40 000 cyklů. Na výběr máte mezi síťovinou, textilií, koženkou nebo tzv. studenou pěnou.

Podívejte se na tipy, jak vybrat židli pro silnějšího kolegu.

Skříň vyberte podle toho, co v ní budete uchovávat

Pokud uchováváte archiválie nebo dokumenty s citlivými údaji, sáhněte po spisové skříni s možností uzamčení. Dalšími typy kancelářských skříní jsou kartotéky, lístkovnice nebo výkresové skříně. Podle toho, jestli budete umisťovat krabice, šanony nebo samostatné papíry si také rozmyslete, zda využijete police nebo zásuvky a jak velké rozestupy mezi policemi potřebujete.

Nástěnka zpříjemní kolegům práci

Dopřejte svým kolegům trochu osobního prostoru. Na nástěnku si mohou vystavit plakát nebo slovníček důležitých pojmů, které jim usnadní práci. Stejně tak je to část, kterou si mohou přizpůsobit a díky fotkám z dovolené se i v práci cítit jako doma.

Jako nástěnka poslouží také dělicí stojany a paravány, které kolegům zároveň zajistí soukromí u stolu. Berte raději větší než menší a barvu přizpůsobte celkovému vzhledu kanceláří.

Stojan na monitor se musí řídit ergonomií

BOZP stanovuje předpisy pro práci u monitoru. Abyste zajistili, že kolegy nebudou bolet záda, myslete na výšku jejich monitoru. Horní hrana by měla být v úrovni očí. A to platí i pokud pracují na notebooku. Když jim dáte k dispozici stojan s regulovatelnou výškou, budete mít po starostech. U stojanu si pohlídejte materiál a nožičky, aby neponičily povrch desky stolu.

Novým zaměstnancům připravte šanony a malé překvapení 

Zaměstnanec ocení, když u svého stolu bude mít i kastlík na propisky, šanon na papíry, vlastní blok na poznámky nebo třeba uzamykací kontejner na osobní věci. Pokud vás čeká nábor nových zaměstnanců, nachystejte jim na připravené pracovní místo malý dárek, třeba čokoládu a na nástěnku slovníček pojmů, které jsou ve vaší firmě rozšířené. Zpříjemníte jim práci hned od prvního dne.

A pokud si při výběru vybavení nebudete vědět rady, pomohou vám naši prodejci


Další články, které vám pomohou