
Plakát si stáhněte a mějte ho během stěhování po ruce.
Před stěhováním
Přichystejte prostory, kam se přesouváte. Změřte si, kam co později dáte, ověřte, že je vše vyklizené a čisté. Nachystejte si krabice, výplňový materiál, nářadí na demontáž nábytku, krycí materiál k zabalení, případně rudl a vozík za auto.
Během stěhování
Dbejte na dobré roztřídění a označení všech věcí. Co nepotřebujete, nestěhujte. Rozprodejte to kolegům, známým, darujte nebo recyklujte. Dávejte k sobě věci, které k sobě patří (např. monitor + kabely). Požádejte kolegy, aby si označili své osobní věci. Pak je v nové kanceláři snadno najdou na správném místě.
Pečlivě označte všechny krabice, ať víte, kam je při stěhování nosit. Citlivé dokumenty nestěhujte spolu s ostatními věcmi, ale uložte si je k sobě, než budete mít na ně určené místo v nové kanceláři.
Nejprve sbalte to, co je nejméně využívané – například kuchyňské náčiní nebo složky s dokumenty. Hodně využívané věci (techniku, židle) stěhujte nakonec.
Po stěhování
Nejdříve připravte místa k práci a odpočinku zaměstnanců. Teprve pak se pouštějte do vybavení méně využívaných prostor. Nezapomeňte na BOZP náležitosti – označení únikových cest, rozvaděčové skříně, hasicí přístroje nebo revizi elektrozařízení.
Informujte kolegy, ať ví, co čekat
Po celé stěhování komunikujte u vás ve firmě, co se bude dít a s čím potřebujete pomoci. Před stěhováním shrňte celý postup a průběžně informujte ostatní, jak stěhování postupuje. Během zabydlování v nové kanceláři pak dejte vědět, do kdy bude prostor plně funkční a nezapomeňte sbírat podněty, co by kolegové uvítali.
Plakát si stáhněte a mějte ho během stěhování po ruce. A pokud vás zajímají další tipy pro pohodové stěhování, přečtěte si rozhovor o stěhování kanceláří s Petrou Brablecovou.