[Rozhovor s obchodníkem] Šetřím nákupčím čas při rekonstrukci šaten i poptávce ořezávátek, vysvětluje Jakub Horáček

Jakub Horáček se v obchodu pohybuje už 14 let a v Manutanu řeší mimo jiné velké zakázky na přestavbu firemních šaten. Čtěte, jak k projektům v Manutanu přistupuje.

Medailonek obchodník

Co všechno máte jako obchodní zástupce v Manutanu na starosti?

Obchod je proaktivní povolání. Není to tak, že bych seděl v kanceláři a čekal na poptávky. Starám se o téměř 200 klientů z Moravskoslezského, Olomouckého a Zlínského kraje, proto většinu času trávím rozvojem stávajících partnerství nebo sháním nové kontakty. Jsem navíc technický manažer, takže se v práci nenudím.

Co vás na práci obchodního zástupce nejvíc baví?

Volnost. Stýkám se s lidmi, hledám řešení jejich problémů, přitom ale nejsem ničím svázaný. Práce obchoďáka je tvůrčí činnost a tak trochu adrenalin. Naplňuje mě, když zákazník vidí, že se mi povedlo splnit mu přání, které se zdálo neřešitelné.

Podívejte se také na: Velký přehled sorbentů: z čeho máte na výběr a jak zjistíte, který typ potřebujete. >>

V čem je podle vás síla Manutanu?

Rád říkám, že zákazníkům uvolňujeme ruce. Když je ve firmě potřeba něco vybavit či předělat, nákupčímu ušetříme práci s vyhledáváním a porovnáváním produktů nebo obvoláváním dodavatelů. Obvykle připravíme návrh, dodáme vybavení, a pokud je to potřeba, všechno na místo přivezeme a sestavíme. Je pro mě důležité, že se neomezujeme jen na klíčové klienty, ale kvalitní služby poskytujeme i malým firmám, které u nás nakupují poprvé. I v situaci, kdy mají raritní poptávku. Jednou takovou byla poptávka po větším množství ořezávátek na tesařské tužky. Klient je nemohl nikde sehnat a my jsme byli jediní, komu se to nakonec povedlo. Příjemným bonusem je, že zhruba 85 % zákazníků, kteří u nás jednou nakoupí nebo poptají službu, u nás zůstane natrvalo.

Jaké jsou nejčastější větší projekty?

Realizace a vybavení kanceláří, dílen a firemních šaten. A to s 20 nebo i 140 skříňkami. Je to prostor, který pro zaměstnavatele není náročný na rekonstrukci ani přehnaně nákladný, ale pro zaměstnance je hezké prostředí příjemným benefitem. Pěkným příkladem je zakázka pro společnost Walmark, kterou jsem měl na starosti s kolegyní Lenkou Šerkovou z oddělení nabídek.

Povídejte.

Když poptávka dorazila, překvapil mě rozsah. Walmark totiž sháněl někoho, kdo projekt zrealizuje jako celek včetně výmalby a profesionálního čištění podlah, které obvykle neděláme. Ale vždycky existuje řešení. Co se týče zboží, oříškem byly třeba atypické stojany na deštníky.

Co následuje po doručení takové poptávky?

Vždycky se na prostory jedu podívat. Vše si přeměřím a zhodnotím náročnost. Pokud je to třeba, na místě rekonstrukce se osobně potkáme ještě víckrát, například při předání grafických návrhů nebo kontrole sestavených skříněk. A na závěr při předání projektu.

Šatňa modrá
Nově vybavené šatny ve Walmarku

Měl jste u Walmarku z něčeho obavu?

Celková logistika byla náročná. Aby bylo včas na místě jak zboží, tak všichni zúčastnění. Práce musely probíhat o víkendech. Jsme zvyklí realizovat zakázky třeba během nočních směn, ale víkend byla naše premiéra.

Jak k přestavbám šaten přistupujete z hlediska bezpečnosti a hygienických norem?

Dbáme na to, abychom už v návrhu zohlednili nároky na BOZP – jestli je v šatně dost místa na pohodlný průchod i převlékání, jestli je to v pořádku kapacitně a z hygienického hlediska. Se šatnami už máme zkušeností opravdu hodně, takže víme, na co si dát pozor a co by případná kontrola měla v hledáčku.

Kolik znamená hodně?

Jen za rok 2021 jsme realizovali asi 20 rekonstrukcí šaten – velké zakázky jako pro Walmark i mnohem menší. 

Jak jste byl celkově s předěláním šatny pro Walmark spokojen?

Jsem rád, že všechno klaplo. Ale tak dobře by to nefungovalo nebýt perfektní spolupráce s panem Hallou z Walmarku a s kolegyní Lenkou Šerkovou z nabídkového oddělení. Těmto dvěma patří velké díky a už teď se těším na budoucí spolupráce.

Přečtěte si případovku o vybavení šaten pro společnost Walmark. >>

Co byste poradil lidem, kteří mají zájem svůj firemní projekt realizovat s Manutanem?

Ozvěte se. Nebojte se poptat cokoliv. To nejhorší by bylo, že vám řekneme „ne“. Ale to už jsem pěkně dlouho nikomu neřekl. Já se totiž řídím mottem: „Nemožné na počkání, zázraky do tří dnů“.

Máte zájem o rekonstrukci firemní šatny, kanceláře nebo podobný projekt? Ozvěte se našim obchodním zástupcům.

Zjistěte, jaké další služby nabízíme:


Další články, které vám pomohou