Jaké novinky Manutan teď chystá?
Chystáme se zařadit tzv. zelené či udržitelné produkty. Chtěli bychom dát nákupčím možnost zvolit si výrobek, který bude v souladu se strategií udržitelného rozvoje. Do nabídky budeme zařazovat produkty s certifikátem udržitelnosti. To znamená, že při jejich výrobě se používají například recyklované materiály, obnovitelné zdroje a výroba nezanechává uhlíkovou stopu.
Zároveň chceme častěji dávat druhou šanci vyřazeným produktům. Jde o výrobky, které se jen lehce poškodí při přepravě nebo je zákazník vrátí. Klidně mohou ještě dál sloužit. Zákazníci je odkoupí za výhodnější cenu.
Jak je to s vyřazenými výrobky v současné době?
Vyřazené produkty zákazníci už teď najdou na webu Manutan Výprodejny. Zatím ale není tolik využívaná. Posílíme proto její propagaci, zařadíme více produktů a zapracujeme na webu, aby byl uživatelsky přívětivější. Likvidace výrobku by měla být opravdu poslední možností.
Plánujete ještě další změny v sortimentu?
Neustále pracujeme na tom, aby nákupčí našel na jednom místě všechno, co může z oblasti céčkových nákupů potřebovat. Rozšiřujeme tedy sortiment napříč kategoriemi, včetně produktů privátní značky Manutan.
Čeká zákazníky něco nového také v oblasti služeb?
Pro mnoho velkých firem fungujeme jako externí nákupčí a tuto roli chceme naplňovat i nadále. Velkou část naší práce tvoří zpracování atypických nabídek mimo katalog. Pokud nám pošlete zadání, třeba na vybavení dílny, vybereme produkty i jejich alternativy s ohledem na specifika daného provozu.
Domluvit se dokážeme také na výrobě požadovaného produktu s výrobcem. Vybavuji si například zakázku pro logistickou firmu, kde jsme řešili speciální stoly s pořadači pro pracovní nástroje. Poradíme si, i když nám zákazník jen popíše svou představu prostoru nebo pošle ilustrační obrázek.
Podívejte se na přehled služeb Manutanu >>
Jaké provozy vybavujete nejčastěji?
Často se zabýváme vybavením do výroby se specifickými požadavky, které běžný produkt nesplňuje – třeba rozměrově či barevně. Anebo jde o výrobu, kde se chystají inovace či zavádění lean procesů a je potřeba tomu uzpůsobit vybavení provozu.
Přečtěte si případovku o vybavení šaten pro společnost Walmark >>
Chystáte nějaké změny na e-shopu?
U e-shopu je prioritou, aby zákazník vyřídil svůj nákup pohodlně a rychle. Céčkové nákupy jsou pro většinu nákupčích okrajovou záležitostí, kterou se nechtějí zdržovat. Zaměřujeme se tedy na přehledné členění produktů, zlepšujeme filtrování a vyhledávání na e-shopu.
Dále jsme se rozhodli rozšířit způsoby platby o PayPal, abychom usnadnili nákup například koncovým zákazníkům, kteří účet PayPal používají.
Jak jste zvládli situaci s ochrannými pomůckami během pandemie?
Samozřejmě se zvýšila poptávka po ochranných prostředcích. Větší zájem byl ale také o značení prostor či různé bariéry. Měli jsme dostatek lidí, takže jsme zvládli rychle zpracovávat nabídky a nakoupit sortiment u výrobců, na začátku i v průběhu pandemie.
Jaké trendy v oblasti céčkových nákupů teď pozorujete?
Klesl zájem o velké projekty na vybavení kanceláří, protože se počítá s prací z domova. Firmy ale investují více prostředků do zázemí pro zaměstnance nebo venkovních prostor. Snaží se vytvářet lepší pracovní podmínky. Nutí je k tomu i situace na pracovním trhu, zaměstnance je těžší získat či udržet. Kromě toho se stále zvyšuje zájem o automatizaci, tedy o řešení nákupu prostřednictvím e-procurementu.