
O klíčové zákazníky v Manutanu pečujete už víc jak pět let. Kam se za tu dobu zákaznická péče vyvinula?
Jsme stále více otevření individuálním požadavkům. Klíčových zákazníků máme kolem tisícovky a každému z nich nabízíme řešení na míru. Nejsme běžný e-shop, kde vybíráte z omezené nabídky velikostí, barev, tvarů. Běžně vyrábíme atypické produkty na míru.
Nabízíme také spoustu doplňkových služeb – od montáže přes položení podlahy nebo koberce až po výmalbu prostor. Spolupracujeme s ověřenými firmami, které naše produkty dobře znají. To je pro klienty obrovské ulehčení, protože nemusí služby sami poptávat a nechávat si pro ně schvalovat další rozpočet. Vše dostanou v jednom balíčku.
Čtěte, jak probíhá výroba atypických produktů >>

Vaši obchodníci jsou hodně v terénu, dostanou se do výrobních hal, kanceláří, skladů. Proč nezůstanou jen na telefonu?
Setkání s lidmi z provozu – nákupčími, mistry provozu, bezpečnostními techniky nebo třeba facility managery, jsou pro nás nezbytná. Nejsme katalogová firma, kterou najdete na webu a vybíráte si produkty čistě podle obrázku a popisu.
Se zákazníky konzultujeme, co přesně potřebují a pak jim navrhneme nejvhodnější řešení. Vybereme třeba protiúnavovou rohož, která se neroztrhá za dva měsíce, ale vydrží jim roky. Což je v dnešní době, kdy nákupčí většinu informací hledají na internetu, naše velká přidaná hodnota.
Čtěte, jak šetříme čas firemním nákupčím. Při rekonstrukci šaten i poptávce ořezávátek >>
Co na vašich službách klienti nejvíce oceňují?
Oceňují, že veškeré céčkové nákupy vyřeší s jedním kontaktním člověkem. Jakmile potřebují něco vybavit, nemusí sami nic hledat, rovnou se ozvou obchodnímu zástupci. Všechno za ně vykomunikujeme s dodavateli i montážními firmami. Nákup jim také usnadňujeme tím, že jim pomáháme se zavedením e-procurementu – automatizací obchodních procesů. Ve výsledku jim céčkové nákupy zaberou mnohem méně času.
Nechte si od nás zpracovat projekt a 3D vizualizaci a nahlédněte do nové dílny nebo kanceláře ještě předtím, než vznikne. Objednejte si kancelářskou židli na zkoušku, ať víte, jestli vám a kolegům bude vyhovovat. Testování i doprava židle jsou zdarma. Napište nám do poznámky k objednávce, že chcete zboží vynést do patra a smontovat. Upřesníme si termín a vše zprovozníme.
Klientům zpracujete na míru také 3D model kanceláře nebo třeba skladu. Proč nevyužíváte online nástroje, ve kterých si klient model sestaví sám?
V tomto nástroji zákazník sice sestaví kancelář, která na první pohled vypadá pěkně, ale jako celek často nefunguje. Když se pak k nám takové plány dostanou, vidíme, že někde nábytek o dva centimetry přečnívá, jinde zas pár centimetrů chybí. A musíme to celé přepracovat. Vizualizace proto zákazníkům zpracováváme sami, poté, co si zmapujeme jejich potřeby a přeměříme prostor.
Pročtěte si, jak 3D vizualizace od Manutanu funguje. >>
Váš obchodní tým je často v kontaktu s dodavateli. Proč?
V Manutanu spolupracujeme často s velkými nadnárodními dodavateli, kteří mají i vlastní výzkum a vývoj. Což je skvělé. Do nabídky nám díky tomu neustále přibývají různé inovativní produkty. Dodavatelé nás také hodně školí – od ergonomie po skladování chemikálií. I to z nás dělá důvěryhodného partnera, víme o čem mluvíme a klientům odborně poradíme.
Přečtěte si případové studie z našich realizací:
Vzpomenete si na nějaký složitější obchodní případ, na který jste hodně hrdý?
Třeba mezinárodní logistická firma DB Schenker od nás poptala speciální rollkontejnery. Měli výkresy, jak přesně mají rolkontejnery vypadat – pevná i otočná kolečka, nosnost nebo možnost vyklopení zboží. Na návrhy jsme se několik měsíců s nimi i výrobcem scházeli. Celé jsme to vymysleli a nechali vyrobit.
Kam očekáváte, že se práce obchodního týmu posune za pár let? Co budete klientům nabízet?
Očekávám, že budeme nabízet ještě více atypických produktů. Nečekáme, že jeden standardizovaný produkt sedne všem, nechceme nabízet řešení jako Baťa cvičky. Každá firma je pro nás originál, a zaslouží si individuální přístup.